fjasko, nostalgi och snö:)

Hej hej.., jag har verkligen haft fullt upp nu så ni får ursäkta att jag inte har uppdaterat..
I söndags så gjorde jag egen pepparkaksdeg som vi skulle ha bakat ut i mådags.. men de va ju bara det att när jag öste ut degen så var den otroligt kletig så vi började ösa ner en massa extra mjöl i den.. men ingenting hände! den var fortfarande OTROLIGT kletig.. :/ viktor hämtade datorn för att söka på recept och jämföra med vårt för att se vad som va fel.. då märkte han att jag hade tagit alldeles för mkt vatten.. jag hade tagit 1.5liter vatten och det skulle vara 1.5dl :S haha inte bra... så vi fick helt enkelt ta och slänga den degen och göra en ny..

I måndags var jag även i skolan hela dagen från 8.30-15.. så va ganska segt hade trista föreläsningar om kvalitativa och kvantitiva forskningsmetoder.. :/ vi hade lite lunch och när vi skulle plocka fram vår mat så var inte allas mat kvar i kylen:o De hade tagit en killes hela matlåda, och Aidas låda med pasta men lämnat kvar matlådan med korvstroganoff.. och de hade tagit min påse med bullar som vi skulle fika och hade iofs lämnat kvar min mat men ÄNDÅ!!! Man blev ju inte så glad iaf!

Men om vi ska gå tillbaka och prata om pepparkakorna då..så blev det bak igår istället eftersom degen ska stå i kylen över natten!! Vi satte på lite julmusik och bakade hjärtan, stjärnor, gubbar å gummor å grisar=) det blev jätte fina pepparkakor och goda å krispiga.. När jag var liten så brukade alltid mormor komma från Alvesta med en hembakt pepparkaksdeg som hon gjort,,. så satt vi där i köket på brogatan, jag, mamma, mormor och Adam på ett hörn.. de va riktigt mysigt.. och i bakgrunden spelades ett julband, med musik från Agnetha i ABBA å hennes dotter:) riktig nostalgi=)

Igår kom även den första snön hit till karlskrona.. jag var i skolan och hade basgruppsträff och började 14 och när vi kom ut vid 1 så vräkte det ner snö:D det var riktigt stora å fina flingor.. så när jag kom hem så stod viktor i köket och lagade soppa:D vi tog på Miller sin lilla kofta och tog själva på oss vinterkläder och gick ut i det mysiga vintervädret. Det var Millers första gång i snön.. och han tyckte att det var riktigt roligt.. Viktor kastadesnöbollar och Miller sprang efter och försökte fånga.. jag stod brevis och tog kort=)

Idag hade vi tänk att vi skulle baka lite knäck å kanske ischoklad.. får se vad det blir för något.. ikväll ska vi kolla på halvåtta hos mig och på bonde söker fru sen har jag inget mer planerat.. kanske en fika med lite lussebullar, pepparkakor och julgodis med glögg till:) det hade varit gott och mysigt.. det får nog bli det=)

Ha en mysig vinterdag alla.. puss å kram från mig, Viktor och Miller!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)