Galen hemresa!

jaha då har man firat fars dag med pappafrukost.. vi åkte även ut till hölminge en stund och letade svamp i skogen och plockade mossa och kastanjer i trädgården för att göra lite adventsfint så småningom.. :)
Vi var å fikade hos farmor och farfar å lisbeth.. de va trevligt.. både pappa och farfar fick varsin andelspåse som de förhoppningsvis har vunnit något på=)

Runt fyra, halv fem någon gång så plockade jag å miller ihop våra saker och begav oss ut till ryssby i lilla bilen.. viktor och erik hoppade på i ryssby och vi började vår resa tillbaka till karlskrona.. när vi var några mil från karlskrona så började det låta som det var grus i motorn.. :S men tänkte inte så mkt mer på det sen.. Men vi kom närmare och närmare karlskrona och då började jag märka att gasen inte tog så bra jag kom "bara" upp i 80 så började undra om nått va fel.. vi kom till citygross som ligger ca 5min körfärd från lägenheten och då dog bilen.. :S jag lyckades starta den igen.. men den dog igen och vi fick köra av till sidan,.. som tur va kom vi av på en liten infartsväg, men när vi hoppade ut ur bilen så ryker det från motorhuven.. :S fasiken med.. så vi fick rulla ner bilen en bit och lämna den där.. de va ett ställe där de förvarar båtar så den står bra till och inte i närheten av vägen eller ivägen för nått men sååå irriterande... så vi fick ta våra saker och gå hem sista biten.. :(
vi ska väl försöka ringa han vi köpte den av för typ en månad sen så typiskt.. för han va iaf mekaniker å de va antagligen ett dolt fel så förhoppningsvis kanske han vet vad det är och kan laga det billigt och snabbt.. vi får se..

Nu sitter vi här i soffan och ska nog snart sova.. ska ju upp tidigt imon..

ha det fint alla puss å kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)