höst höst höst...

Hejsan!
fy å fy vilket väder det har varit denna veckan.. :/ igår va det ju helt klart värst, när ja skulle till skolan på morgonen så var det bara lite blåsigt väder men när jag kom hem så höll jag på att blåsa omkull!! jag fick luta mig framåt och anstränga mig för att ens komma någonstans.. då kan man ju snacka om blåst... sen berättade viktor att han hade varit ute med Miller och då tog vinden tag i honom och han tappade fotfästet och åkte med en bit.. ;P

å på tal om skolan så va det inte riktigt sant att ja åkte till skolan igår. vi var ute på hospitering på ett äldreboende. jag hamnade ute i rödeby på mogården och jag tyckte faktiskt att det va ett trevligt ställe.. jag är ju inte så glad i just den biten annars men det va bättre än jag trodde det skulle bli.. det var mysig avdelning med trevlig personal som var gulliga mot de gulliga gamlingarna.!! så de va bra.. jag fick hjälpa till att bädda sängar, ta på kläder, mata å lite sånna småsaker..

idag hade vi redovisning på sinnena i skolan och vi blev godkända så det va ju trevligt att höra.. så nu väntar en etikuppgift om hospiteringe och sen det kommande praktiska provet och tentan:S men de ska nog gå bra förhoppningsvis.. :D

vädret idag har varit bättre än igår, då det verkligen ven i fönstrena och man höll på att blåsa bort men det är ju ändå inte nått roligt väder,,, jag tycker att man skulle kunna hoppa över hösten å gå direkt på vintern.. eller så kunde de vara några få veckor med riktigt fint väder å sen bli vinter... jag tog några fina kort när vi va ute vid bastasjön sist.. Imorgon åker vi tillbaka till Ljungby för att lämna tillbaka mamma å pappas bil och så hoppas vi på att vår bil blir färdig innan söndag så vi åker tillbaka igen.. :P

puss å kram på er alla:)

        

bilderna tagna ute vid bastasjön en mysig höstdag:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)