jaha...

hej. i torsdags bar det av hem till ljungby igen, i en "lagad" bil.. jag kom till tingsryd sen blev den överhettad igen och jag fick köpa kylarvätska å hälla på.. sen kom jag precis till ljungby innan den blev för varm igen... :S
vi har haft en riktig myshelg.. vi lagade mat och hade mysigt i fredags.. i lördgas va jag och mamma nere på stan och kollade loppisar och skinnarnas.. på kvällen åkte vi till Husebys julmarknad och gick där å kollade=) det var riktigt mysigt men kunde ha varit lite snö.. Vi kom hem med lite korv, sill, senap och kaneldricka.. mums mums:D
Vi lagade sen cabanossigryta som är helt underbart gott.. och därefter blev det en skön tvpäsar kväll=) var ju körslaget och diehard4.. :)

Igår skulle jag åka hem till karlskrona i vår bil.. vi fyllde överfullt med vatten så att motorn skulle vara bra fram till tingsryd.. där skulle ja stanna och ta en fika å sen fylla på mer vatten när motorn kallnat och sen åka vidare mot karlskrona.. men det gick inte så bra.. jag kom ca 25min hemifrån till gottåsa.. där dog bilen precis innan korsningen.. :( det rök från motorhuven för att motorn va upphettad.. :/ jag fick försöka rulla undan bilen från korsningen och när jag var i färd med att rulla så kom det en snäll man som stannade och hjälpte mig att få bort bilen... :D jag ringde pappa så han kom och vi fick bogsera bilen till Ljungby.. så nu är jag tillbaks i ljungby och får lämna bilen på lagning igen.. eftersom felet antagligen inte blivit lagat riktigt innan... :( suck kan man nästan bara säga!!

Jag ska iaf åka hem till karlskrona idag.. får låna mamma å pappas bil sålänge.. har ju skola som jag måste komma till.. :P

idag har jag bara softat fram tills nu. å tänkte jag skulle läsa lite i min stora tjocka sega humanbiologibok med.. sen åka hem..

ha det super.. pussar å kramar..


Kommentarer
martina holgersson

fy så tråkigt :(

men tur att du har snälla föräldrar som ställer upp! :)

2009-11-17 @ 20:44:48
URL: http://magotsuku.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)