Lägenhet..

yeas.. då har man fått lägenhet.. vi ska dit på måndag och skriva kontrakt och ´betala första hyran.. :)
känns väldigt skönt att man slipper pendla 18 mil enkel resa alltså tar det fyra timmar i bilen om dagen och typ 400i bensin/dag... man blir fattig snabbt på det sättet..
Känns väldigt rörigt med skolan just nu.. de kör med ett inlärningsvis som kallasm PBL, problembaserat lärande.. och det går ut på att man får en uppgift, och handledaren ska bara vägleda eleven till att hitta svaret på uppgiften.. alltså får man en uppgift som man inte vet någon fakta om alls. så ska man själv utan att få några sidhänvisningar eller ens i vilken bok det står i lista ut svaret själv.. är ganska svårt att komma in i detta när man är van vid att få sidhänsvisningar och bokhänvisningar.. Men det ska jag väl klara av efter att man väl kommer in i det.. :P
Idag ska jag och mamma ner på stan när hon kommer från jobbet, då ska jag införskaffa mig lite alla möjliga skolsaker som kan vara bra att ha.. till exempel en almenacka och en pärm... behövs justb nu om jag säger så.. :P Därefter blir det att åka ut till hölmis och mysa..
Ska försöka läsa ut boken Vårdvetenskap med.. fick den på posten igår.
Det är ju helt sjukt va svårt det är att hitta studentlitteratur till bra pris.. :S men jag har lyckats med endel iaf..
aja.. ha det så fint alla nu ska jag ut och gå med dusty.. ska blir skönt att lätta på alla tankar lite... :P

puss å kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)