Ta tag nu...

Hej,

Jag vet jag har lagt bloggen lite på hyllan de senaste månaderna.. men jag har helt enkelt inte haft tid! :/
Vi har praktik nu, vi ska ha sammanlagt åtta veckor, jag är nu inne på min 6;e vecka! praktiken är ute i äldrevården, jag är på ett ställe som heter Vitus Elena i karlskronas centrum, och jag trivs faktiskt jättebra:)
Vi har många uppgifter som ska göras, och vi ska vara på praktiken nästan varje dag, och sammtidigt ska vi hinna med att plugga till tenta som innehåller, folkhälsa, microbiologi och farmakologi.. :S jag vet inte hur jag ska få ihop detta riktigt, men det löser sig nog.

Miller har börjat på valpkurs, eller rättare sagt jag och viktor har börjat, Miller ska följa med första gången nu på måndag! vi går ute i rödeby på brukshundsklubben, det verkar toppen så förhoppningsvis kommer han att lära sig lite vett och etikett iaf=)

Igår var vi nere på stan, vi köpte nytt halsband och schampo till miller, vi köpte mat, dricka och kebabmat till oss själva.. :)
Viktor och Miller blev haffade utanför kebabstället av BLT blekinges tidning, så de skulle vara med på bild som dagens leende:P det tyckte jag va lite skojj=) så idag när man öppnade tidningen så va dom där, så fina så=)

Ikväll ska jag gå min första natt på praktiken.. man behöver inte gå natt men min handledare hade en natt inplanerad så då tänkte jag att det kan ju vara bra att ha provat på.. så vi får se om jag orkar vara vaken:P

Sommarjobb har oxå fixat sig.. jag ska vara på ljungsätra i sommar, oxå på ett äldreboende fast i ljungby=) skönt att vara hemma hos familjen och vännerna över sommaren=)

nehe nu ska jag plugga och gå en runda med Miller, så ha det så bra!

Puss å kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)