PVK-perifer ven kateter!

Hej.
Idag har jag varit i skolan hela dagen.. började med en föreläsning om klinisk kemi.. den va väl intressant men det var så mycket information.
på eftermiddagen hade vi sedan färdighetsträning med PVK, en sån "spruta" som man sätter på ovansidan handen när man ligger på sjukhus.
Jag är ju inte så glad över att få sprutor i mig själv, :P haha men det gick bra, fast det sved ju som bara den! alla i vår grupp klarade oss galant=)

Jag å viktor skulle plocka svamp men hittade inga:/ sen åkte vi hem igen, nu har vi suttit i soffan hela kvällen=) blir nog en film snart..

haha måste bara berätta med, jennie å jag blev färdiga med PVKträningen och då tyckte hon att hon skulle prova ta blodtryck, hon tog fram blodtrycksmanchetten och vi dividerade om hur det var man räknade ut hur mkt man skulle pumpa upp.. hon pumpade iaf upp och kände på pulsen,.. men så kändes det helt fel, så vi hämtade boken för att kolla så att vi verkligen gjorde rätt.. slog upp boken och ser en bild och båda säger: STETOSKOPET!! haha vi hade glömt det.. hur nu det är möjligt, jag iofs bara var ju patient men jag hade inte en tanke på att något saknades.. :P lagom knäpp man kan va ibland! har ju tagit väldigt mkt blodtryck nu och vet exakt hur man gör, men just idag visste vi tydligen inte det!! haha

det var ett väldigt långt inlägg.. sorry sorry ska korta ner mig nästa gång!!
ha det bra puss å kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)