jag är sämsta någonsin...

På att uppdatera är jag verkligen sämsta någonsin :S Men någon måste ju vara det!

På senaste har jag haft elektronisk tenta som jag klarade och nu har vi blivit indelade i nya basgrupper så ska bli kul å se hur det blir. Vi hade det första mötet idag å det va helt ok så får hoppas på att det blir bra.. :)
Ikväll ska jag å viktor laga tacopaj:D supergott. Han åker nämligen hem imorgon för att sen bege sig med resten av familjen nagy mot borås till mate och vidare till idre.. snacka om att jag är avis eller vad!!
Jag och Miller få ha det mysigt här hemma istället.

Nähä nu ska jag gå å göra pajdegen och så man kan slänga in den i ugnen för att ta paus i matlagandet och kolla på halv åtta hos mig och sen laga vidare efter det;P

puss å kram alla..



här kommer föresten receptet på den supergoda tacopajen om någon blev sugen;) ha det bra..

Ingredienser (8 portioner/st.)

pajdeg

125 gram smör (eller margarin)
3 dl mjöl
3 msk vatten

fyllning 1

1 st gul lök (finhackad)
500 gram köttfärs
1 påse Taco kryddmix
1 dl vatten

fyllning 2

4 st tomater hackade
3 st peppeoni hackade
2 dl cream fraiché
4 msk majonäs
1 krm vitpeppar
2 dl riven ost

Gör så här

  1. Jobba samman ingredienserna till pajskalet och tryck ut den i en pajform, använd en form med höga kanter. Låt den stå kallt, förgrädda den sedan i ca 10 minuter i 250 grader.
  2. Fräs löken och färsen, blanda i kryddmixen och vattnet. Låt puttra ihop en stund och häll det sedan i pajskalet.
  3. Blanda ihop ingredienserna till fyllning 2 och bred över fyllning 1 i pajskalet, strö över den rivna osten. Gratinera i ca 15 minuter i 250 grader.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)