snöstorm

Hej,.
Idag har det varit världens snöstorm här i karlskrona.
dagen började med att jag vaknade vid 8 och tänkte gå upp!! MEN jag lyckades somna om och vaknade av att brevbäraren ringde på dörren kl 12 och jag bara rusade upp ur sängen och drog på mig ett par tajts å ett linne å slängde upp håret i en knut, å öppnade helt trött haha.. han måste tro att jag är helt knäpp som låg å sov vid 12 när han antagligen har kört post sen kl sex.. hahaha.. :P

När jag väl kom upp så kollade jag ut och de va sånt där jobbigt snöväder med miniflingor som ändå inte blir något av så jag blev lite irriterad.. jag gick ut en runda med miller.. sen åkte jag å handlade födelsedagspresent till pappa som fyller år på söndag å sen handlade jag lite mat å lite gott,, åkte vidare till bergåsa för att hämta ut mitt paket med kurslitteratur från adlibris och när jag väl va hemma så va det sånt snö och yrväder att det knappt gick att gå!! jag drogs med i vindarna, kunde inte titta upp utan att man fick istappar i ögonen och ja allt va hemskt.. jag gick in å hämtade miller för att gå ut en runda med honom igen så att han skulle få göra sina behov. men han gick typ tre meter utanför dörren sen vände han och drog mig innåt haha.. :P stackars liten han tyckte verkligen inte om snöovädret.. :P han har inte velat gå ut på hela kvällen nu..
Det är ty sånt oväder som det va i Emil i Lönnerberga filmen när Alfred fick blodförgiftning och Emil körde han på släde till mariannelund till doktorn!! Ändå ett bra avsnitt=) jag älskade/älskar astrid lindgrens sagor=)



Man ser dock bara lite av ovädret på slutet med avsnittet är med lite skojj=) nostalgi!!


Vi tittade på en film med som va ganska bra.. city of ember.. jag blev hungrig och lagade sparris soppa med knapriga ostmackor. det blev ganska gott, fast det va en sån krämig soppa å jag tycker mer om tunna rinniga soppor så de va väl ett litet minus..

Det roliga med den biten om soppan är att jag för tre veckor sen inte ALLS tyckte om sparris.. :P
men saken är den att jag aldrig har smakat färsk sparris utan bara ätit sån på burk i maträtter.. å det går ju inte ens jämföra smakerna.. sjukt sjukt sjukt mkt godare med färsk.. FÄRSK=GOTT KONSERVERAD=ÄCKLIGT!!!

Nu har det varit so you think you can dance på listan och snart blir det nog sängen.. nu har jag fått prata av mig lite med;P

Ha det så bra alla.. puss å kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)