vilken dag!

Hej.
Idag var första dagen tillbaka i skolan. började dagen kl. 07.00 gick upp gjorde mig iordning och drack ett glas proviva jordgubb.. (jag vet, ingen bra frukost, men jag var inte hungrig) jag åkte till skolan, vi pratade lite om praktiken, därefter övade vi praktiskt på att ta intramuskulär injektion, dvs på att spruta in läkemedel i en muskel. Men vi får ju inte ta detta på varandra så det fick bli i den stackars dockan som låg helt ihop-plåckad på båren:P
Det gick jättebra att ta och vår handledare sa att hon va säker på att alla skulle klara sig galant på praktiska provet.. :) efter att vi övat på det allihop så hade vi en stund över och då gick vi igenom kapillärprovtagning, dvs stick i fingret oxå.. vi har övat på detta innan men det kan ju vara bra att öva igen inför praktiska provet.

Efter skolan åkte jag till Netto för att handla, Viktor hade frågat Johan om han möjligen kunde följa med till jysk och hjälpa oss att få hem ett klaffbord och två klaffstolar till vår balkong, och snäll som han är så sa han ja=)
De hämtade upp mig på Netto och vi åkte till jysk. kom ut med bord och stolar, packade in i bilen, hoppade in själva, Johan backade ut och sen PANG!! :S vi körde rakt in i en annans bildörr.. :S så det blev att dividera där en stund om hur vi skulle göra, och till på köpet va han körlärare:P men dom va jätte trevliga, det slutade med att vi åkte till Ford för de hade en fordbil med nån fordförsäkring så det tog ett tag där att skriva i alla skadepapper osv.. men efter ett tag va vi färdiga och vi kunde åka hemmåt. Som tur va så tog det väldigt bra på Johans bil, lycktan sprack och lite av nedre delen blev skadad men annars inte mycket.
När vi kom hem oljade jag å viktor in bordet och stolarna som nu står på balkongen för att torka! Jag satte mig och pluggade, viktor gick och vilade, efter en stund sov jag med:S men vaknade som tur va och kunde fortsätta plugga..
Nu väntar vi besök av Johan igen och hans tjej.. vi ska äta rabarberpaj som jag fixade ihop nu under eftermiddagen=) det ska bli väldigt gott=) hoppas resten av kvällen blir lugn... :)

Ha det toppen puss å kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)