fuktgivare på semestern

Hej hej,
Här kommer lite tips till er som antingen ska ut och resa eller helt enkelt gillar bra produkter med fukt till ditt ansikte och till kroppen!

Jag använde dessa favoriter nere i Grekland och de återfuktade och förhindrade utslag och fjällning superbra, nu när man kom hem dock och slarvade lite med återfuktningen i det trista sverigevädret då det inte kändes lika nödvändigt ja då kom blemmorna och fjällningen som ett paket på posten,. så jag får ta å smälla mig på fingarna och bli bättre på återfuktningen igen,.
Hur som helst här kommer de återfuktande superbra favoriterna:)

1: Hawaiian Tropic after sun med vitamin E och Aloevera, finns blad annat att köpa på ICA och Nelly 85:-. Den är superskön mot huden, avkylande och väldigt bra återuktning. Toppen efter en uttorkande dag på stranden! Huden blir len som en barnrumpa, spåren av soleksem försvinner och rödheten och svedan försvinner nästan helt den med. Ganska dryg är den så den håller ett bra tag=) absolut att rekomendera!! 5 av 5 solar:)
2: Acos,Cliniderm Dual Action. Finns att köpa på docmorris bland annat 99:-. Detta är en 2 in 1 produkt som man kan använda som peeling för att öka blodcirkulationen och cellförnyelsen och för att ta bort döda hudceller. Eller så kan man använda den som en återfuktande mask i 10 min då det förutom att återfuktar ger en fin lyster i huden. Den här är super för ett trött och torrt ansikte. Jag använder den som peeling 1 gång i veckan och som mask när jag känner att jag är trött och torr i ansiktet. Det ger genast ett fint resultat. 5 av 5 solar till den här också!

3: Avène Hydrance optimale light hydrating cream, finns att köpa på docmorris bland annat ca 250:-. Det är en dag och kvälls kräm för normal till kombinerad känslig hud. Den är en långvarig fuktighetsgivare och lättar genast på rodnader och lugnar huden den motverkar orenhter eftersom den har en skyddande formula. Jag tycker att den här krämen har varit bra, jag som har lite problemhud har haft betydligt mindre problem med den här krämen än med andra och den lugnade genast ner min sönderbrända panna som höll på att börja fjälla i grekland. Så den är absolut att rekomendera till personer med blandhy (t-zon) och känslig hud. 5 av 5 solar till den här med!

4: Avène Thermal spring water: Den här produkten var jag väldigt skeptiskt till från början, men jag köpte ett paket med krämen ova och en rengöring av samma märke och då fick man detta thermal vatten till. Men jag blev omvänd, det är en superprodukt. Så oerhört skön att ta på efter att ha rengjort ansiktet. Den lugnar och återfuktar torr och irriterad hud, man kan använda den efter rakning, peeling, på solbränna, insektsbett och mycket mer för att lugna och kyla huden. Den kan även användas som rengöring på sår.  Altså en hur bra spray som helst och den räcker i evigheter, kostar 99:- på doc Morris. 5 av 5 solar den också!!

Bara en massa solar:) Så ta nu och prova någon av mina favoriter eller varför inte prova allihop:)
Puss å kram på er!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

love2dance

Malin 25 år och sjuksköterska på akuten! Älskar att dansa men blir inte så mycket nu förtiden. Häng med i min vardag bland, shopping, inredning, träning och framförallt en massa vardagsmys=)